Friday, August 29, 2008

浮出水面的勇氣!

所謂的潛水讀者是指到別人的部落格中看過讀過, 卻不曾留下足跡...........

根據研究部落格人數跟回應留言的比例, 約有95%的人是屬於潛水讀者, 也就是說如果有100人來逛, 只會有約3-5個人會留言.

我很少當個潛水讀者, 通常到過的格都會有留言或回應, 一方面分享我的看法, 另一方面也讓寫的人知道, 我到此一遊~! 因為我相信大家的回應留言是Po文的動力!

人會選擇潛水的原因有很多種, 可能是讀者對寫的標題和表達自己的意見不熱衷, 沒有時間回應, 也可能讀者想要保持距離或是想要保持客觀的態度.

就在這個星期日居然有威嫂部落格忠實的讀者, 來到我們教會聚會!

雖然這已經不是第一次, 但是我想願意浮出水面, 尤其以見面的方式是需要勇氣的!

我從來沒有想過寫這部落格是上帝要這樣把我們這些人帶在一起!

每天約300個人從威嫂的部落格晃過, 留言的人不多, 但是我還是很歡迎不同思想, 不同理念, 不同領域的人, 到此一遊時, 留下理性的想法和讓人可追尋的足跡!

雖然威嫂的部落格和夏威夷那深藍的海洋一樣, 裡面充滿了美麗的熱帶魚, 讓你只想潛水不想浮出水面, 但是還是希望潛水的讀者可以有空浮出水面, 讓威嫂認識一下喔!!!

21 comments:

隨意遐想,四處翱翔,吃喝天下~ said...

哈哈~ 我很多時候會當個潛水者﹐是因為怕寫得太過﹐網主可能不習慣﹗ 畢竟﹐我雖然從各家部落個上﹐算滿熟悉對方﹐但在網主不熟悉我﹑無法看到表情跟聲音之下﹐文字裡的想像空間非常多~ 怕若寫得有什麼不對﹐會打擾到對方 ﹗但很多時候嘛﹐也可能是自己想太多吧~ ^^

而妳的網址﹐我一直在讀﹐很喜歡妳寫的點點滴滴﹐溫暖樂觀的文字﹑常見群快樂友善的面孔﹐還有貼心紀錄小若雅的成長﹐常常在讀後感到許多日常生活裡的美好~ 才會在前陣子開始留下“腳步”~ ^_^

PS 我終於想到在哪裡連到妳這裡來了﹗ OC Wen!! 當初看她的網址﹐覺得好個勇敢樂觀媽媽~ 耶﹖﹗0_o 我怎麼都在看做媽媽的blogs呢~ ^o^ 但至今嘛﹐我也才在她那裡留過一﹑兩次吧﹗ =.= 會留﹐還是因為介紹去她家的朋友先留言﹐想說那我也該留個言吧﹗:P

Anonymous said...

Hi Janice,

I forget how I actually got to your blog, but I've been following it for quite some time now and never really left any comments. I guess mostly I thought it might be weird to you for me to comment since I don't really know you. This post of yours prompted me to think that maybe I should leave a comment and say hi to you and your family.

I love reading your blog because from your posts it sounds like you have such a wonderful family. Your daughter is absolutely adorable! Every time I read your posts about eating around LA I salivate with envy. We live up here in Washington and good Chinese food is hard to come by.

Anyways, just wanted to finally say hi and I hope you continue to write about your wonderful life! It certainly makes my mundane work life a little bit more interesting!

Tina

IceCreampuff said...

To Onionring88,

真的很開心你願意浮出深海,
其實你每個留言我看了都很受激勵,
你也不用擔心你的留言會打擾到我啦!
盡量的寫出你的想法和看法
我都會接受的!

高興認識你都來不及呢!
謝謝你對我的網站的熱愛,
謝謝你願意留下腳步喔!!!

喔~ 原來是OC Wen!
從他那裡我倒是認識了不少朋友,
他真的是一個很樂觀的媽媽!
他的兒子也很Cute呢!

我想你也很想當媽媽了吧,
所以都跑來讀我們這些媽媽經,
忘了應該先幫你介紹一下哪個男生,
哈哈哈哈哈啊哈..............

Keep In Touch喔!!!

IceCreampuff said...

To Tina,

Wow, I didn't know u at all, and I am so happy u left a comment for me!!!

Hope you can visit LA sometimes, and I will take u for the best Chinese foods here!

Thanks for reading my blog, and I guess you can read Chinese, 對吧? ha!

By the way, ur little girl "Trixie" is really cute, she is urs, right?

Say hi to ur family and u, too, and God bless u!

Anonymous said...

Yup, Trixie is our dog. We've had her since she was 8 weeks old.

I think I wandered onto your blog when I was browsing through Friendster one day long ago. I was looking at an old friend from San Francisco's profile, Esther Chen, and somehow got to your profile and blog. From then on, I just checked back once in a while. Esther and I used to go to the same church when we first came to the U.S.

And yes, I can read Chinese and I used to be pretty good at writing it. But not anymore, I can't remember how to write most of the characters anymore without pinyin.

Tina

Esther said...

我.... 我沒有每次都潛水啦,我有時候也留言。那...我算--"浮潛"吧!哈哈哈哈~

寫blog 真的很有意思,從記錄生活到認識朋友 :)
每次回頭看以前的日記,都很好玩~ ^^

Anonymous said...

Hi,I am Douglas
I have been following your blog for quite some time.
I think I got your blog address through Judy's blog when she posted your wonderful wedding. That's when I started reading your blog and had lots of fun since then.
I introduced your blog to some new mothers and they say that your blog is extremely informational.
I really enjoyed your blog and thank the Lord for providing us such wonderful fellowship in a 'modern' way, hahaha
ok, catch u later!

Anonymous said...

From Taiwan 光光,
Sorry, 我不常留言~~那個潛水者就是我^^
看到你發新文章, 都會來走走看看,
雖然距離遙遠, 雖然和你不相識,
不過讀著你的生活與小若雅的文章,
距離似乎變得不那麼遙遠.

Anonymous said...

我也算潛水客囉。謝謝威嫂介紹World Vision, 我們上星期剛贊助了一位伊索比亞的小女生,也因此留了我的第一篇留言。這是我的第二篇留言, 有機會再浮上水面~=D

Anonymous said...

Hi! I am Stephanie~
知道你的部落格不算長的時間,
我是從Vicki的部落格連到你的,
發現你是基督徒,很開心!
因為我也是基督徒。
很喜歡你的部落格以及你的分享,
每天都會看有沒有更新,哈!發現你很認真在經營每天都會PO新的文章,
當潛水者沒有留言的原因,是怕覺得突兀,because you don't know me...
However, it's nice to read your article, I really love it...
Hope..maybe someday I can go to your church and meet you!

Anonymous said...

Hi,Janice,
This is Lichin,your loyal submarine
reader.Through Kitty's blog,I've been
followed your joys and difficuties,espcially Zoya's growing
since after you and will's church wedding,even Katherine knows Zoya meimei now,and you've been always kept in our prayer.
The main reason I didn't leave message is I don't know how to write with Chinese here which I much prefer.
Anyway,May God bless your family and your wonderful blog!
Lichin

IceCreampuff said...

To Tina,

Our Brownie is around 3 years old!
But he is much smaller than Trixie, ha!

What! You know Esther Chen!
The pastor Guo's daughter?
Wow, what a small world!!!
We are in the same church for so many years at North California, too!

God bless you!

IceCreampuff said...

To Esther,

你根本就行走在水面上吧!
還浮潛ㄌㄟ
笑死我了
哈哈哈哈啊哈哈哈...............

真的從Blog認識好多人喔
而且世界有時後就是這麼小
像我們都認識王耀練Caccini一樣!!!
想到就覺得好笑!
哈哈哈哈啊哈哈哈...............

IceCreampuff said...

To Douglas,

It is nice to meet you here!!!
So where do you live now?
Thanks for introducing my blog to some new mothers!

Hope God's love is filling into our lives every single day!!!

Thanks for the comment!

IceCreampuff said...

To Taiwan 光光,

謝謝你浮出水面喔!!!
讓我知道原來台灣還有一個光光默默的支持威嫂的部落格!
真的很謝謝你!

你住在台灣哪裡?
十月或許可以的話可以見個面喔!

IceCreampuff said...

To Aichan,

對了! 我記得你!!!
我有看到你的留言!!!
一直沒有時間回去那篇Post回你留言
當我第一次看到你的留言的時候
心裡很感動!
因為我寫出來我收養Heysell
就是希望大家也可以幫助其他的小孩
我就代替他們謝謝你嘍!!!

也謝謝你浮出水面!
上帝的愛天天與你同在!!!

IceCreampuff said...

To Stephanie,

哇, 原來你是從Vicki那邊過來的!!!
上次Vicki被我吵著寫了一堆台灣旅遊的遊記和一整篇該注意的事項, 哈哈哈啊哈哈哈..............

那你住Vicki那邊嗎?

很高興認識你喔!!!

IceCreampuff said...

To 麗琴,

我當然知道你嘍!!!
那天在Kitty那看Katherine都長好大了喔!!!
只是Katherine的蛋糕蠟燭一直被小沙子吹掉
笑死我了!!!
到底是誰生日啊!!! 哈哈哈哈哈哈.............

小孩子都超可愛的!!!
很想念你們!

本來你生第二個的時候
要去看你們的兒子
沒想到現在都應該快一歲了吧
哈哈哈哈啊哈哈.............................

希望有一天我們也可以去北加州參加你們的Play Day!

We keep your family in our prayer, too!
God bless you!!!

Anonymous said...

啊,那表示你很少去我那兒晃了....

大惠

Anonymous said...

Hi, Janice

我不是住在Vicki那邊
我在San Diego
看Vicki的部落格也沒有很長的時間
某次上網閒晃,發現Vicki的部落格
發現很多實用的食譜跟很棒的文章
尤其是很多台灣的小吃跟照片
以解我思鄉之情...^^

對了,我看了你2006年記錄的靈糧特會分享
覺得很棒...裡面的內容對我很有幫助!!

Anonymous said...

我是Taiwan光光,

我住台北。木柵~~目前在新店活水泉靈糧堂聚會^^

十月份回台一定有很多地方要走動, 若有機會的話也許真能碰面!
你們回台灣有要去花蓮玩嗎?我是花蓮人唷, 只是現在在台北生活^^

光光/20080903