Wednesday, June 06, 2007

"Because I Said So"

看到電影裡馬麻跟三個女兒的關係, 就想到我們家也是馬麻和三個女兒~ 父母的關懷, 往往都會被看成一種操控, 兒女的抉擇, 往往都會被看成一種叛逆. 兩者的差異, 會隨著各種方式的溝通而得到平衡. 而那種母女的關係, 都是我們經常遇到的. 只能說是一部很女生的電影, 電影的結局也不如想像中的好.........

"Because I Said So" >

6 comments:

penny0701 said...

怎麼妳最近租的電影都是我剛看過的呀~ㄏㄏㄏ~我蠻喜歡這部電影的耶~雖然偶爾會被劇中的雞婆媽搞的牙癢癢的,可是最後還是能體會她那種愛孩子的心情. 結局我覺得還Okay呀..it's predictable though. :P

IceCreampuff said...

To Penny,

可能最近的出的DVDs都差不多吧
哈哈哈哈阿哈哈..............
還是因為看不下去的威爺在旁邊吵我
害我覺得這部片還好
我是滿喜歡母親跟女兒之間的那種感情
在電影裡呈現的方式~

Mommy Dearest said...

That is what I always say to my kids.... :)

Claire Shieh said...

I don't like this movie. Almost feeling disgusting about this movie.
I think this movie is tried to tell the young girls,
she can have sex before the marriage. she can to have sex with 2+ guys.

Just different point of view, ^_^

IceCreampuff said...

To Mommy Dearest,

You are a real mom.......haha......

IceCreampuff said...

To Claire,

I know it is not right to tell young people to have sex before the marriage or dating with 2 guys at the same time. =)