Wednesday, August 23, 2006

被寵壞的小孩

剛剛走在路上看到一個小弟弟, 拖在地上鬧不肯走, 他的拔拔費了九牛二虎之力終於抱起他來, 他卻一直用拳頭打他爸的頭, 天啊, 怎麼有這種壞小孩, 走在後面的我真的很想也給那個小孩一大拳, 怎麼有這種阿姨啊, 哈哈啊哈哈哈哈........ 後來居然看到那個小孩要扯下他拔拔的耳朵一樣, 用力的扭, 媽媽走在旁邊也阻止不了, 挖勒...... 怎麼有這種小孩啊, 看來真的是寵壞了!!!
還是我戴浴帽的乾兒子可愛~!!! 哈哈哈哈啊哈哈哈..............

14 comments:

joy薯 said...

那個小弟弟是幾歲呢?
sdd可能有一天也會這麼壞>_<"
很難說耶...

Sydney said...

壞小孩....真想揍他!
真大的膽子,竟敢用拳頭打爸爸的頭...
ai...真是ㄉ! >_<

Anonymous said...

父母對小孩的教育是很重要
不要動不動就順小孩的意思做
這樣會做成他們'一定要'的心態

aiwen said...

哇, 我就是那個什麼都順著小孩意思做的媽媽(除非有危險或做不到). 還好我的小孩還不會打我!

Anonymous said...

我也看過成人被父母寵壞的‧
有次和長輩吃飯,有位父親不知說了什麼,這位已經結婚的女子就在她公婆及眾目睽睽下連扭帶轉著她父親的耳朵‧
小孩一定要管教,否則長大會使父母傷腦筋‧

Tina / 小盧鄧子的媽 said...

嚇一跳! 這個標題配SDD的照片, 還以為.... 我昨天跟挪亞對話喔~ 他跟我說好多喔! 他長大好快呢~~

沙子娘 said...

小孩子要管教!

不忍用杖打兒子的,是恨惡他;疼愛兒子的,隨時管教。箴13:24

Anonymous said...

管教孩子也是要學的
人生有學不盡的道理阿
儘管唸一堆教導孩子的書
實際操作還是有困難ㄉ
我開始會同情那些寵壞孩子的父母了 ><

Anonymous said...

妳的乾兒子戴的是聖誕老人的帽子不像是浴帽吧?!
他的確的確粉口愛ㄌ,還有沒有他的video???

aiwen said...

I read a very good book about disciplining children but it's in Taiwan. After I go back to Taiwan, I will find out the name and post it. Here are jsut some of ther concepts that I learned:

NEVER, NEVER, NEVER discipline your children by hitting, it will only make them learn that it's ok to hit. Most voilent children or children that hits have parents who uses hitting as a form of discipline, research has proven!

Also, it's better to praise and reward you children when they're good, rather than punishing them when they're bad. Stay positive!

If you have to discipline your children, take away their privileges works better than punishing. For example, no TV, no dessert, no new toys...

And there is no such thing as spoiling your children (only food gets spoiled)! It's called "UNCONDITIONAL LOVE" when it comes to our children! Love your children and they will love you too! I see people better to their dogs than their children!

I have never laid a finger on Austin in the 3 years of his life. He might have tantrums, and he loves to cry, and he won't share, and he won't eat.......... but he never hits ANYBODY or ANYTHING! Crying is just a way for children to express their emotion and as for sharing and eating and tantrums, most children will grow out of it! You don't see an 18 years old screaming and crying because he doesn't want to eat and share, right?

joy薯 said...

aiwen's sharing真的很好!
真的不要打小孩,SDD小時候我有時會輕輕打他...結果他才1歲就會"打"媽媽...不是很兇,但是生氣時也會想打人.我還花了一段時間糾正他,所以....真的"打"是最不好的方式...就像aiwen寫的,小孩會以為打人是正當的.

其實有很多方法可以管教小孩,罰站,或是關到他房間幾分鐘(SDD現在很少被關,有一陣子一天關5~6次),不給他喜歡的東西(但這好像要大一點他才會懂),我現在也會"沒收"SDD的東西..

Anonymous said...

小孩子還是得要好好管教才是

天阿 小鐺鐺真是口愛 哈哈哈哈哈

Tina / 小盧鄧子的媽 said...

我今天才知道:"SDD是指小當當"...我一直解成"小底迪"~~ ^__^ 真的可愛

joy薯 said...

SDD其實也是"小弟弟"或是"小當當"兩個都有。tita很厲害了,猜到一個!